Sağlık

Günlük su tüketimi nasıl hesaplanır? Doğru su tüketimi kaç litredir?

Özel Eskişehir Anadolu Hastanesi Diyetisyeni Büşra Özcan, su tüketiminin bireylerin kilosuna göre ayarlanması gerektiğini belirterek, “Günlük su tüketimi, kilogram başına 30-35 mililitre olmalıdır. 50 kilogram ağırlığındaki bir kişi için bu miktar 1.5-1.7 litre su anlamına gelir” dedi. İşte, doğru su tüketimine ilişkin detaylar!

AŞIRI SICAKLARDA SIVI KAYBI!

Ülkemizde mevsim normallerinin üzerinde seyreden sıcaklar, Eskişehir dahil birçok bölgede etkili oluyor. Bu sıcaklıklar, insanların vücutlarını doğrudan etkiliyor ve en önemli etkilerinden biri de aşırı sıvı kaybı olarak biliniyor. Bu konuda açıklamalarda bulunan Diyetisyen Büşra Özcan, vücudu sıvı kaybından korumak için alınabilecek bazı önlemler hakkında bilgiler verdi.

SU MİKTARINI AYARLAYIN!

Büşra Özcan, suyun nasıl tüketilmesi gerektiği ve ne kadar tüketilmesi gerektiği konusunda da şu tavsiyelerde bulundu: “Su, hızlıca değil, yavaş yavaş yudumlanarak içilmelidir. Susamayı beklemeden gün içinde düzenli olarak su tüketilmelidir. Su içmekte zorlananlar için suya birkaç damla limon suyu veya taze meyve parçacıkları ekleyerek suyun tadını güzelleştirebilirler. Ev yapımı limonata, komposto ve ayran gibi içecekler de yaz aylarında iyi alternatiflerdir. Ancak gazlı ve şekerli içeceklerden kaçınılmalıdır. Günlük su tüketimi, kilogram başına 30-35 mililitre olmalıdır. Örneğin, 50 kilogram ağırlığındaki bir kişi için günlük 1.5-1.7 litre su tüketimi yeterlidir.”

KAFEİNLİ İÇECEKLERE DİKKAT EDİN!

Su tüketiminin önemine dikkat çeken Diyetisyen Özcan, “Sıvı tüketimi, sağlığın korunmasında ve vücudun su dengesinin sağlanmasında hayati bir rol oynamaktadır. Sıcak havalar, vücuttan sıvı kaybına neden olarak dehidrasyon riskini artırmaktadır. Dehidrasyon durumunda halsizlik ve baş dönmesi gibi semptomlar ortaya çıkabilir. Bu nedenle yaz aylarında sıvı tüketimine özel bir önem verilmelidir. Artan terlemeyle birlikte sodyum, potasyum, magnezyum gibi bazı mineral kayıpları da yaşanabilir. Bu mineralleri geri kazanmak için sade maden suyu tüketimi öneriyorum. Ayrıca çay ve kahve gibi kafeinli içecekler, idrar söktürücü özellikleri nedeniyle sıvı kaybına yol açabilir. Bu tür içeceklerin tüketimi azaltılmalı veya tüketildiklerinde su tüketimi artırılarak su dengesi sağlanmalıdır” diye konuştu.

kaynarca-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort
betturkey
jojobet
deneme bonusu veren siteler